Hop til indhold

Du kan sende sikre elektroniske meddelelser til Børne- og Undervisningsministeriets departement og styrelser ved at sende enten Digital Post eller sikker e-mail fra egen postkasse.

Send digital post

Som borger kan du sende os digital post på borger.dk (kræver NemID).

Som virksomhed eller institution kan du sende os digital post på borger.dk (kræver NemID).

Forskellen på Digital Post og e-Boks

Digital Post og e-Boks er ikke det samme. Du har ikke automatisk Digital Post, fordi du måske har en e-Boks. Men fra din e-Boks kan du også se posten fra din digitale postkasse, så snart du er tilmeldt denne. Har du både Digital Post og e-Boks, får du samme post i begge postkasser. Du behøver altså kun se post ét sted.

I e-Boks kan du få post fra private virksomheder, for eksempel din bank eller dit pensionsselskab. Med Digital Post kan du få post fra alle offentlige myndigheder, for eksempel ministerier og styrelser. Og du kan både skrive til og besvare brevene fra dem digitalt.

Sikker e-mail fra egen postkasse

Der kan sendes sikre e-mails (digitalt signerede og krypterede e-mails) til hovedpostkasserne i Børne- og Undervisningsministeriets departement, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet samt Styrelsen for It og Læring via disse e-mail-adresser:

Børne- og Undervisningsministeriets departement: uvm@uvm.dk

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet: stuk@stukuvm.dk

Styrelsen for It og Læring: stil@stil.dk

Dit e-mailprogram skal være sat op til sikker e-mail, og du skal bruge modtagerens certifikat til at kryptere e-mailen.

Hent departementet eller styrelsernes certifikater her.

 

Sidst opdateret: 4. oktober 2022