Som annonceret i nyheden af 15. august erstatter SPSA den 23. oktober det nuværende sagsbehandlingssystem, SPS2005.
Læs nyheden om overgang til nyt sagsbehandlingssystem (SPSA)
SPS2005 lukker fredag den 13. oktober
Fra fredag den 13. oktober kl. 14 kan du ikke længere logge på SPS2005 og du skal derfor have oprettet alle relevante ansøgninger inden da. Herudover skal du have oprettet og frigivet alle refusionsanmodninger allerede den 12. oktober kl. 17.
Læs nyhed om frist for refusionsanmodninger
Forenklede sagsgange i SPSA
SPSA er bygget på en måde, som forenkler en række sagsgange. SPSA har blandt andet direkte integration til Ordblindetesten, hvilket betyder, at du ikke længere skal vedhæfte eleven eller den studerendes Ordblindetest manuelt i systemet. Herudover kan du via SPSA sende samtykkeerklæringer direkte til eleven eller den studerende til underskrift med Digital Post.
Du kan lære mere om SPSA og de nye sagsgange i de vejledninger og videovejledninger, som vi lægger på spsu.dk hurtigst muligt.
Mulighed for support
Vi har lukket for henvendelser i uge 42, hvor du hverken har adgang til SPS2005 eller SPSA.
Mandag den 23. oktober er det igen muligt at få support. Du vil fremover skulle ringe til et nyt telefonnr. for at få support fra enten STIL eller SPS-kontoret. Hold øje med nyhederne på spsu.dk, hvor vi snarest vil informere om, hvordan og hvornår du kan få support fra hhv. STIL og SPS-kontoret.
Uge 43 er den første uge med SPSA for både dig og os i SPS-kontoret. Vores sagsbehandlere skal ligesom du lære systemet at kende. For at give vores sagsbehandlere de bedste betingelser for at lære systemet godt at kende og få behandlet så mange ansøgninger som muligt, har vi valgt, at de ikke skal tage telefoner i denne uge. Du vil fortsat have mulighed for at ringe til os, men telefonvagterne vil være bemandet af kontorets øvrige medarbejdere. De vil alle gøre deres yderste for at give dig så god en service som muligt.
Husk, at du allerede fra mandag i uge 43 vil have mulighed for at få teknisk support til brugen af SPSA. Denne support ydes af tekniske medarbejdere i STIL.
Længere sagsbehandlingstider
Allerede nu har vi forlængede sagsbehandlingstider og svartider på mails. Dette vil også være tilfældet i den første tid, efter vi har implementeret SPSA. Vi beklager de gener, det medfører for elever og studerende og håber på jeres forståelse. Vi gør alt, hvad vi kan for at behandle alle ansøgninger hurtigst muligt!