Med udgangspunkt i rammen fra mastergruppen har seks arbejdsgrupper bestående af praktikere og videnspersoner arbejdet med at:
- udfolde og kvalificere de enkelte læreplanstemaer
- komme med forslag til få, brede pædagogiske læringsmål inden for hvert tema
- komme med et forslag til tværgående pædagogiske læringsmål, som viser sammenhæng på tværs af temaerne og
- beskrive, hvordan temaet hænger sammen med dagtilbuddenes læringsmiljøer.
Arbejdsgruppernes udkast
I oktober 2016 afleverede de seks arbejdsgrupper deres inputs til den styrkede læreplan.
Læs deres bidrag "Arbejdsgruppernes samlede bidrag" (pdf).
Arbejdsgruppernes forpersoner:
- Alsidig personlig udvikling: Christian Aabro, Lektor, UCC
- Sociale kompetencer: Marianne Bech Larsen, Lektor, UCSYD
- Sproglig udvikling: Malene Slott Nielsen, Adjunkt, UC Lillebælt
- Krop og bevægelse: Sisse Winther Oreskov, Lektor, UC Sjælland
- Naturen og naturfænomener: Thorleif Frøkjær, Lektor, UCC
- Kulturelle udtryksformer: Lise Høgh Jönsson, Forsknings- & udviklingsleder, VIA UC