Hop til indhold

Med Aftale om styrket FGU ønsker aftalepartierne at understøtte, at FGU-institutionerne får mere fleksible rammer til at tilrettelægge uddannelsen. Derfor aftalte partierne, at der skulle indsamles forslag til administrative regelforenklinger fra sektoren og erhvervslivet med henblik på politisk stillingtagen. 

Formålet med indsamlingen af forslag til regelforenklinger er at lette administrationen på de enkelte FGU-institutioner.

Initiativet vedrører alene administrative regler, som I vurderer kan undværes eller justeres. 

I kan indsende jeres forslag til administrative regelforenklinger i formularen herunder, hvor I oplyser den administrative regel, I ønsker forenklet, udfordringen med reglen samt jeres forslag til en forenkling. Indsamlingen vil løbe over fire uger. 

Indsamlingen vil være åben fra den 12. august 2024 til 8. september 2024. 

For at begrænse behandlingen af personoplysninger bedes I undgå at anføre personnavne eller andre personhenførbare oplysninger i formularen. 

1. Kontaktoplysninger

Oplys venligst den e-mailadresse, styrelsen kan kontakte jer på ved eventuelle opklarende spørgsmål.

1. Regel der ønskes forenklet

Oplys venligst den specifikke administrative regel, I ønsker forenklet eller fjernet. Angiv gerne den konkrete lov og paragraf.

3. Udfordringer med reglen i dag

Oplys venligst, hvilke udfordringer I oplever med ovenstående regel.

4. Forslag til forenkling af regel

Beskriv venligst, hvordan reglen kunne forenkles, eller om reglen foreslås fjernet helt.

Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger på: Behandling af personoplysninger (uvm.dk)

Sidst opdateret: 11. august 2024