Digitalt understøttet Faglighed og Almendannelse - Rapport angående DUFA-projektet
I regi af gymnasiereformen har DUFA-projektet (2017-2018) ved Jesper Tække (AU) og Michael Paulsen (SDU) afdækket, hvordan it og digitale læringsressourcer kan understøtte faglighed, kundskaber og almendannelse, samt hvordan det kan evalueres i hvilket omfang, eleverne opnår ønskede kompetencer gennem digitalisering.
Undervisningseksemplerne i rapportens appendiks ledsages af videoer, hvor elever og undervisere fra Silkeborg Gymnasium og Rødkilde Gymnasium i Vejle reflekterer over den konkrete it-understøttelse:
Programmering af læringsspil - et innovativt forløb i matematik og fysik
Rapportskrivning i kemi eller biologi
Klassens afleveringer som fælles ressource i padlets, matematik
Digital Literacy: Informationssøgning, kildekritik og digital formidling, engelsk
Sociale medier (WeChat) i sprogundervisning, kinesisk
Innovativt projektarbejde: Formidle romantikken som netavis, dansk
Procesvejledning ved skriftlige afleveringer, samfundsfag
Politiske valg på de sociale medier - Hvem har den politiske magt på de sociale medier? Samfundsfag
Digital visuel tidslinje, historie
Design af kolonihavehus, Design og arkitektur