![](https://www.uvm.dk/-/media/billeder/publikationer/2020/200826-uddannelsesparathed-og-indsatser-for-ikke-parate-elever-i-grundskolen.png?h=875&w=621&la=da&hash=7158BBD8276513759CFC5D47C8088BF7)
Uddannelsesparathed og indsatser for ikke-parate elever i grundskolen
Rapporten er den afsluttende i en flerårig undersøgelse af uddannelsesparathedsvurderingen, som Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) igangsatte i 2014.
Formålet med den afsluttende undersøgelse er specifikt at vurdere uddannelsesparathedsordningen set i relation til dens formål. Undersøgelsen belyser betydningen af skolernes organisering af uddannelsesparathedsvurderingsprocessen, skolernes vurderingspraksis samt de faglige og vejledningsmæssige indsatser, der tilbydes ikke-uddannelsesparate unge i folkeskolen. Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har udarbejdet rapporten for Center for Grundskole i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK).
Rapporten "Uddannelsesparathed og indsatser for ikke-parate elever i grundskolen" (pdf)