Fra 1. januar 2025 vil uddannelsessteder, der udbyder stu, være forpligtede til at være registreret på ny national portal, etableret af Børne- og Undervisningsministeriet.
Proces for lancering af portalen
- 30. september 2024: Uddannelsesstederne kan begynde at registrere sig på portalen.
- 16. december 2024: Portalen bliver offentligt tilgængelig.
Indhold på portalen
De oplysninger, der skal uploades, jf. stu-lovens § 3 c, stk. 2 og 3, er:
- Uddannelsesstedets navn og adresse, virksomhedsform, cvr-nummer og eventuelle p-nummer.
- Uddannelsesstedets målgruppe eller målgrupper.
- De praktikmuligheder, som uddannelsesstedet tilbyder.
- Relevant enhedspris for et eller flere typiske uddannelsesforløb på uddannelsesstedet.
- Uddannelsesstedets kvalitetsaftaler.
- Eventuelle tilsynsrapporter fra den eller de kommunalbestyrelser, uddannelsesstedet har indgået kvalitetsaftale med.
Derudover har uddannelsesstederne mulighed for at beskrive undervisningen og hverdagen på uddannelsesstedet, fx om organisering og fysisk tilgængelighed, pædagogisk tilgang og emner eller aktiviteter, som uddannelsesstedet har særligt fokus på.
Den nationale portal: Stu-overblik