Læs om hvordan du sender elektroniske fakturaer til ministeriet.
Alle fakturaer til offentlige myndigheder skal være elektroniske. Fakturaer dækker i denne sammenhæng over alle former for fakturaer og kreditnotaer.
Nedenfor kan du se, hvordan du skal fremsende elektroniske fakturaer til E-fakturering i ministeriet.
Elektroniske fakturaer skal fremsendes til et EAN-lokationsnummer. Herunder er angivet, hvilke EAN-lokationsnumre ministeriet benytter.
| Organisation | 2021 EAN-nummer |
|---|---|
| Departementet | 5798000562264 |
| Styrelsen for Undervisning og Kvalitet | 5798000562288 |
| Styrelsen for It og Læring | 5798000562271 |
| Forsøgs- og udviklingsmidler | 5798000555242 |
| Departementet – taxametertilskud | 5798000555259 |
| Administration af Udlodningsmidlerne (tidligere Tips- og Lotto) | 5798000555273 |
| Administration af specialpædagogisk støtte (SPS) | 5798000555181 |
Hvis I ikke har et it-system, der understøtter afsendelse af elektroniske fakturaer, kan der anvendes en gratis elektronisk fakturablanket på hjemmesiden(virk.dk).
De elektroniske fakturaer skal indeholde nogle bestemte oplysninger:
Du bedes være opmærksom på, at ordreafgiveren i ministeriet senest ved afgivelsen af sin bestilling – som minimum - skal oplyse om punkt 1 og 2.
Eventuelle serviceoplysninger (adresseændringer osv.) kan ikke meddeles via en faktura, men bedes sendt til e-mailadressen uvm-regnskab@uvm.dk.
Titel: Departementet
E-mail: uvm@uvm.dk
Telefon: +45 33 92 50 00
Åbningstider:
Mandag-fredag kl. 8-14