Klageprocedure

Læs om frister, forløb, afvisning mv.

Herunder kan du kort læse om klager over gymnasiale prøver. Detaljeret information om proceduren og frister for klager findes i kapitel 10 i den almene eksamensbekendtgørelse.

Hvordan klager man? 

En klage skal være individuel, skriftlig og præcist beskrive de faktiske omstændigheder, der efter klagers opfattelse kan begrunde en imødekommelse af klagen. Klagen kan vedrøre:

  • Eksaminationsgrundlaget* (herunder prøvespørgsmål, opgaver og lignende, samt dets forhold til uddannelsens mål og krav)
  • Prøveforløbet
  • Bedømmelsen

*Vedrører klagen eksaminationsgrundlaget sender institutionen klagen til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, hvis opgaven ved prøven er stillet af styrelsen.

Klageforløb

 

Kontakt

  • Kontor for Prøver, Eksamen og Test

    Titel: Gymnasiale uddannelser Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

    Telefon: +45 33 92 55 00

     

    Åbningstiden på telefonen er 9-12 tirsdag og torsdag.