Redskaber til udvikling af og evalueringskultur i folkeskolen.
Det fremtidige evaluerings- og bedømmelsessystem skal skabe en stærkere evalueringskultur i folkeskolen, der gør det nemmere at støtte alle elevers faglige og alsidige udvikling.
Alle folkeskoler skal hvert år gennemføre en trivselsmåling blandt eleverne i børnehaveklassen til og med 9. klasse.
I test- og evalueringsbanken kan skolerne finde viden om formativ evaluering og konkrete feedbackredskaber, som kan tilpasses alle klassetrin.
Folkeskoleforligskredsen har igangsat forsøg med nye karakter- og bedømmelsesformer, der skal undersøge hvordan karaktersystemer påvirker elevernes trivsel og motivation.
Muligheden for at udvikle en mærkningsordning for test er blevet undersøgt.
Inddragelse af det omgivende samfund i form af idrætsforeninger, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.
Fokus på medarbejdernes brug af forskningsbaseret viden, læringsprocesser og resultater og på skolens udviklingsinitiativer.
Forskning, undersøgelser, forsøg og kompetenceudvikling til udvikling af folkeskolen.