Undersøgelsen viser, 82 procent af landets kommuner har mindst én skole, der bruger paragraf 16 b til at gøre elevernes skoledag kortere. Undersøgelse er foretaget af Epinion for Undervisningsminis...
Med udspillet ønsker regeringen at give mere frihed til skolerne, så de kan hæve fagligheden og planlægge en bedre skoledag for eleverne.
Analysen kortlægger kommunernes og erhvervsskolernes praksis, indsatser og rammevilkår, herunder økonomiske incitamenter, i forhold til søgning, tilgang og gennemførsel på erhvervsuddannelserne (EUD)
Rapporten præsenterer en kortlægning af den eksisterende viden om indsatser, der har betydning for realiseringen af målsætningerne i EUD-reformen om øget søgning og overgange til erhvervsuddannelse...
Der er et udbredt politisk ønske om, at der skal være flere faglærte i Danmark, men tilsvarende er der en stigende bekymring for den lave aktivitet på erhvervsuddannelserne. Analysens formål er at...
Det konkrete formål med nærværende analyse er at undersøge udvalgte karakteristika, tiltag og indhold i erhvervsuddannelser internationalt, som potentielt kan inspirere i forhold til at nå målene o...
Rapporten viser, at eleverne på erhvervsuddannelserne generelt oplever, at der er en god overgang fra grundforløbet til hovedforløbet. Dog efterspørger eleverne, at det, de lærer under praktik, bli...
Rapporten viser, at eleverne på erhvervsuddannelserne generelt oplever, at der er en god overgang fra grundforløbet til hovedforløbet. Dog efterspørger eleverne, at det, de lærer under praktik, bli...
Undersøgelsen viser, at mange af de overordnede intentioner med reformen ligger i forlængelse af skolernes egne pædagogiske fokusområder og tiltag. Skolerne ser generelt et potentiale i reformen, d...
Undervisningsministeriets kortlægning af frit valg på undervisningsområdet.
Søg i arkivet