Analysens formål er at komme med forslag til indsatsområder, der kan styrke markedet for og anvendelsen af digitale læremidler.
Analysens formål er at komme med forslag til indsatsområder, der kan styrke markedet for og anvendelsen af digitale læremidler.
En undersøgelse af udviklingen i dansk, engelsk, matematik og fysik i perioden 1967-2017 – belyst gennem læreplaner og eksamenssæt.
I rapporten giver lærere og pædagoger udtryk for, at elevernes sprogbrug er blevet grovere, og respekten for underviserne er blevet mindre. Samtidigt er det oplevelsen, at eleverne har sværere ved...
Denne undersøgelse er en del af projektet ”Elevernes syn på folkeskolen 2017-2019”, som finder sted i regi af den følgeforskning, der knytter sig til folkeskolereformen. I rapporten er det eleverne...
Dette midtvejsnotatet bidrager med en analyse af udviklingen i specialtilbud i forhold til organisering, undervisning og arbejdet med at styrke elevernes faglige og sociale udvikling.
Lærere efterspørger konkret viden om, hvad eksterne læringsmiljøer kan tilbyde i forbindelse med åben skole. Det skal være en hjælp til at integrere undervisningstilbuddene i undervisningsforløb på...
I 2016 blev bedømmelsesordningen for folkeskolens skriftlige prøver ændret, så prøver med skriftlig besvarelse på 9. og 10. klassetrin bedømmes af én statsligt beskikket censor.
Evalueringen viser, at læringskonsulenternes indsats på inklusionsområdet skaber forandringer ved at sætte lokale erfaringer i spil og skabe ejerskab over forandringsprocessen i kommuner og på skoler.
Dette midtvejsnotatet bidrager med en analyse af udviklingen i specialtilbud i forhold til organisering, undervisning og arbejdet med at styrke elevernes faglige og sociale udvikling.
Søg i arkivet