Kortlægning af længden af skoledagen i alle landets folkeskoler af 1.-9. klasse.
Denne rapport er en del af det omfattende evaluerings- og følgeforskningsprogram, der er igangsat af Undervisningsministeriet i forbindelse med reformen.
Aftale om ny forberedende uddannelse, FGU til unge under 25 år.
Undersøgelsen giver en status for skolernes arbejde med at løfte lærernes pædagogiske kompetencer i overensstemmelse med EUD-reformens krav. Undersøgelsen er en opfølgning på EVA’s undersøgelse fra...
Survey for Styrelsen for Undervisning og Kvalitet om snyd ved prøver og eksamen i de gymnasiale uddannelser
Denne evaluering afdækker effekter af STU-forløb i form af elevernes udbytte og årsagerne hertil og finder desuden frem til karakteristika ved forskellige måder at organisere STU på, som giver gode...
Udvikling af forskningsbaseret viden, der kan anvendes i implementering af EUD-reformen.
Vejledningen "Sådan inddrages eleverne – FN's børnekonvention og de frie skoler" skal give frie grundskoler, efterskoler og frie fagskoler tydeligere vejledning i, hvordan inddragelsen af eleverne...
Notat om kendetegn ved kvalitet i fritids- og klubtilbud.
Denne rapport undersøger det frie skolevalg, dvs. forældres valg af enten folkeskole (distriktsskole eller anden folkeskole inden eller uden for kommunen) eller fri grundskole.
Søg i arkivet