Denne rapport undersøger med udgangspunkt i tre delanalyser fleksibiliteten i det danske ungdomsuddannelsessystem. Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har gennemført undersøgelsen for Rådet for Ungd...
Publikationen formidler fem pejlemærker som Rådgivningsgruppen for Fælles Mål er nået frem til. Pejlemærkerne vedrører øget lokal frihed, folkeskolens formål, undervisningens tilrettelæggelse, bet...
Evalueringen viser, at der er en udbredt anvendelse af digitale ressourcer i den danske folkeskole anno 2018, og at der er sket en betydelig udvikling i markedet for digitale læremidler.
Der er stor forskel på, hvordan lokale undervisningsplaner på erhvervsuddannelserne (LUP) anvendes i praksis af lærere og elever.
Undersøgelsen viser, i hvilket omfang ledere på erhvervsskolerne oplever, at deres elever har behov for supplerende undervisning, og hvordan et eventuelt samarbejde om det kan se ud. Endvidere bely...
Særligt på visse områder på de videregående uddannelser er andelen af 12-taller meget høj, men også på de gymnasiale uddannelser er karaktererne steget.
I denne publikation kan man få et overblik over de forskellige aftaletyper, der kan indgås mellem elev og virksomhed.
Undersøgelsen indgår som grundlag for politisk vurdering af behovet for yderligere udvidelse af antallet af IB-udbydere i offentlig regi.
En beskrivelse af reformelementet fra skoleledernes, lærernes, forældrenes og elevernes perspektiv.
En ekstern arbejdsgruppe, som er nedsat af undervisningsministeren, kommer med en række anbefalinger til, hvilke krav der skal være opfyldt for at kunne oprette en ny fri grundskole.
Søg i arkivet