Denne sammenfatning præsenterer hovedresultaterne af evalueringen af realkompetencevurdering (RKV) på VEU området i Danmark med særligt henblik på at belyse udviklingen fra 2010 til 2018 med hensyn...
Vejledningspjece skal understøtte kommunernes arbejde med at målgruppevurdere unge til den nye forberedende grunduddannelse (FGU).
Evaluering af 7-trins-skalaen, der undersøger, om karakterskalaen bliver brugt efter hensigten.
En ny undersøgelse fra Undervisningsministeriet peger på, at der er store udfordringer med undervisningen i sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab i grundskolen.
Forskningskortlægning som TrygFondens Børneforskningscenter har lavet for Undervisningsministeriet.
Elever med udeskoleundervisning lærer på en anden måde end ved andre undervisningsformer, konkluderer en ny evaluering af Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (VIVE).
Undervisningsministeriet og VIVE har udarbejdet 10 bilagsrapporter på baggrund af årlige spørgeskemabesvarelser fra hhv. elever, forældre, skoleledere, skolebestyrelsesformænd samt lærere og pædago...
Notatet er udarbejdet af VIVE og indgår i Undervisningsministeriets følgeforskningsprogram til folkeskolereformen. Notatet sammenfatter centrale resultater fra de mange analyser, der er udarbejdet...
BFAU har i perioden 2015-2018 arbejdet sammen med 24 UU-centre for at lave et metodeløft i arbejdet med de ikke-uddannelsesparate unge.
I rapporten præsenteres resultaterne af et litteraturstudie om arbejdet med kritisk tænkning i dagtilbud, grundskole, fritidstilbud og på ungdomsuddannelser.
Søg i arkivet