Undervisningsministeriet og Kulturministeriet har i fællesskab fået undersøgt, hvilken betydning folkeskolereformen har haft på udbuddet og mangfoldigheden af en række fritidstilbud.
Dette inspirationskatalog er udarbejdet i forlængelse af en rapport for Undervisningsministeriet, der sætter fokus på, hvilken betydning folkeskolereformen har haft for udbud og mangfoldighed af fr...
Endelig evaluering af Kombineret Ungdomsuddannelse foretaget af Epinion og Center for Ungdomsforskning under Aalborg Universitet.
Mange erhvervsskoler arbejder strategisk med digitalisering og it i undervisningen på erhvervsuddannelserne, viser en ny undersøgelse. Men der er stor forskel på, hvor langt skolerne er med digita...
Implementering af GDPR i grundskoler og selvejende institutioner er godt i gang. Men de mangler viden og hjælp til at vurdere produkters datasikkerhed.
Godt 13 procent af grundskole- og 11 procent af gymnasieeleverne svarer, at de har begået regelbrud til de afsluttende prøver i sommeren 2018. Knap 5 procent af grundskole- og knap 4 procent af gy...
Tre nye analyser peger på, at der er stor interesse for at prioritere e-læring i voksen- og efteruddannelserne både fra institutioner og virksomheder. Der er dog også en række barrierer, før e-lær...
Publikationen ”Digitalisering med omtanke og udsyn” gør status over, hvad vi ved om it og teknologi i skolen, og lægger samtidig op til debat.
Undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) viser, at unge med ordblindhed og psykiske vanskeligheder, der modtager specialpædagogisk støtte (SPS), klarer sig ganske godt.
It-konsulenthuset Edura har efter aftale med Styrelsen for Undervisning og Kvalitet udarbejdet en rapport om FGU-institutionernes behov for elevadministrative og pædagogiske it-systemer.
Søg i arkivet