Rapporten er den første af to rapporter, der beskriver de danske resultater fra OECD's international Teaching and Learning International Survey - TALIS 2018.
Med skolereformen er den specifikke pædagogiske ledelse blevet styrket, og det ser ud til at have en positiv betydning for elevernes faglighed og trivsel. Samtidigt har skolelederne opnået et højer...
Rapporten er udarbejdet af Rambøll i samarbejde med Københavns Professionshøjskole på vegne af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
Evalueringen er gennemført i samarbejde mellem VIVE og EVA, og dens formål er både at evaluere indsatserne og give anbefalinger til fremtidig praksis.
Årsstatistikken beskriver udviklingen og de seneste tendenser inden for praktikpladsområdet på erhvervsuddannelserne i 2018.
I forbindelse med implementeringen af folkeskolereformen har DPU og VIA UC gennemført en undersøgelse af den gode undervisning og undervisning med Fælles Mål i dansk og matematik.
Undersøgelsen udarbejdet af VIVE skal se på udviklingen i kommunernes styring af folkeskolen og betydningen heraf.
Evalueringen viser, at skolerne er godt i gang med implementeringen af fagene, men den viser også, at der er stor forskel på, hvilke muligheder og udfordringer implementeringen af fagene rummer.
Ny evaluering af ordningen med én bedømmer ved folkeskolens skriftlige prøver fra Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (VIVE). Evalueringen viser, at ændringer i karakterniveauet...
En evaluering af de nye adgangskrav og optagelsesprocessen til gymnasiet. Evalueringen peger på, at optagelsesprocessen har været kompliceret og præget af usikkerhed.
Søg i arkivet