Idekataloget fra eud/eux-elevpanelet kommer i slipstrømmen på den politiske aftale ”Fra folkeskole til faglært – Erhvervsuddannelser til fremtiden” fra den 22. november 2018.
Undervisningsministeriet har fået undersøgt, hvordan elever og forældre forholder sig til ministeriets spørgeskemaundersøgelser.
Perspektiver og metoder til et inddragende forældresamarbejde i udskolingsindsatsen.
Denne undersøgelse kortlægger hvilke evalueringsredskaber almindelige folkeskoler og specialskoler anvender til at følge faglig udvikling, trivsel og alsidig udvikling blandt elever med særlige beh...
Denne undersøgelse kortlægger for fjerde år i træk, hvor stor en anden af klasserne på landets folkeskoler, der har lange skoledage i uge 35. Resultaterne er baseret på oplysninger fra i alt 901 fo...
Med talentindsatsen vil man sikre en systematisk og koordineret tilgang til at identificere og stimulere de allerdygtigste elever. Der skal derfor oprettes en ny national talentenhed, som skal unde...
Udgivelsen formidler udvalgte resultater om skolebestyrelsens arbejde og rolle i folkeskolen i 2014-2018. Udgivelsen henvender sig til skolebestyrelser, skoleledelser og kommunale forvaltninger. Fo...
Udgivelsen formidler udvalgte resultater om skolebestyrelsens arbejde og rolle i folkeskolen i 2014-2018. Udgivelsen henvender sig til skolebestyrelser, skoleledelser og kommunale forvaltninger. Fo...
I pjecen er der svar på, hvad FGU er, hvad der er særligt ved FGU, hvad man som elev kan bruge en FGU til, og hvordan man kommer ind.
Introduktion til de kommunale medarbejdere, der samarbejder med unge i målgruppen om vejen til FGU.
Søg i arkivet