I denne rapport præsenterer Syddansk Universitet og den af ministeriet nedsatte ekspertgruppe resultaterne fra en undersøgelse af den faglige udvikling inden for faget fysik i det almene gymnasium...
I denne rapport præsenterer Syddansk Universitet og den af ministeriet nedsatte ekspertgruppe resultaterne fra en undersøgelse af den faglige udvikling inden for faget engelsk i det almene gymnasiu...
I denne rapport præsenterer Syddansk Universitet og den af ministeriet nedsatte ekspertgruppe resultaterne fra en undersøgelse af den faglige udvikling inden for faget dansk i det almene gymnasium...
Rapporten er delrapport 6 ud af i alt seks delrapporter, som præsenterer resultatet af den undersøgelse af udviklingen i faglighed i gymnasiet gennem de seneste 50 år.
VIVE har som led i følgeforskningsprogrammet til folkeskolereformen undersøgt betydningen af at blive undervist af en lærer med undervisningskompetence. Rapporten viser overordnet set, at det har p...
For at følge folkeskolereformens realisering, herunder den længere skoledag, har Børne- og Undervisningsministeriet for femte år i træk bedt Epinion om at foretage en kortlægning blandt alle landet...
Drengene klarer sig ikke så godt som pigerne i læsning, men ligger på nogenlunde samme niveau i matematik og naturfag.
Unge af anden etnisk herkomst end dansk udsættes for negativ social kontrol på ungdomsuddannelserne, lyder en konklusion i en ny rapport fra Børne- og Undervisningsministeriet.
Statusredegørelsen samler op på folkeskolens udvikling i skoleåret 2018/19 på baggrund af de nationale mål for folkeskolen og de underliggende resultatmål.
Denne rapport formidler resultaterne af den eksterne evaluering af projektet ProfessionsKapacitet.
Søg i arkivet