Evalueringen af satspuljeinitiativet med turboforløb for fagligt udfordrede elever viser, at et turboforløb på to uger med intensiv undervisning i dansk og matematik har små positive effekter på fa...
Undersøgelsen er gennemført af PWC for Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i efteråret 2019. Formålet med denne undersøgelse at undersøge skolernes praksis for at reducere frafald undervejs på d...
Inspirationskataloget er udarbejdet af PWC på baggrund af rapporten "Undersøgelse af god praksis for at få merkantile eux-elever videre i hovedforløbet". Inspirationskataloget gennemført på vegne a...
Børne- og Undervisningsministeriet udarbejder hvert år en statusredegørelse som et grundlag for at følge, om de politiske intentioner bag gymnasiereformen bliver realiseret. Redegørelsen er en del...
Som led i initiativet ”En styrket indsats i PPR” er der udarbejdet en række anbefalinger til en faglig retning og ramme for implementeringen af lettere behandlingsindsatser i regi af kommunernes Pæ...
Notatets primære formål er at gøre status på indførelsen af den nye fælles prøve i fysik/kemi, biologi og geografi, efter at den har været implementeret i tre skoleår.
Rapport fra Udvalget til forenkling af erhvervsuddannelsernes beskrivelsessystem.
PISA Etnisk 2018 er udarbejdet af VIVE for Børne- og Undervisningsministeriet og bygger på PISA 2018 med fokus på elever med indvandrerbaggrund.
Denne rapport er fjerde delrapport i følgeforskningsprogrammet om gymnasiereformen, som løber frem til 2021. Rapporten er udarbejdet af Rambøll Management Consulting (Rambøll) og Danmarks Evaluerin...
I denne midtvejsevaluering præsenterer Rambøll Management Consulting (herefter Rambøll) de foreløbige resultater af og erfaringer med Forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske und...
Søg i arkivet