Den 1/7 2019 trådte reglerne om obligatorisk læringstilbud i kraft. Reglerne betyder, at alle 1-årige børn bosat i udsatte boligområder, som ikke er indskrevet i et dagtilbud, skal optages i et uge...
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) og Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) har udarbejdet et inspirationspapir til kommuner og erhvervsskoler med vejledning og anbefalinger...
I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af de frie fagskoler.
Rapporten er udarbejdet af VIVE i 2020 og evaluerer indsatsen 'plads til forskellighed - Inkluderende fællesskaber'.
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) under Børne og Undervisningsministeriet (BUVM) har bedt Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) om at evaluere puljen Parat til læring og undervisning.
Denne rapport belyser pædagogisk praksis og faglig overbevisning i dagtilbud. Desuden undersøges ledelse og evalueringskultur i dagtilbud samt tilsyn af dagtilbud.
Denne rapport belyser faglig kompetenceudvikling i dagtilbud. Formålet er at undersøge, om der er nogle grupper af pædagogisk personale i daginstitutioner og i dagplejen, dagtilbudsledere og dagple...
Danmarks Evalueringsinstitut har foretaget en midtvejsevaluering af Center for anvendelse af it i undervisningen på erhvervsuddannelserne.
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har i perioden januar 2019 – marts 2020 gennemført en evaluering af forsøgene for Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK).
Rapporten formidler ekspertgruppens opstilling af to mulige modeller for en ændret karakterskala, der forsøger at imødekomme identificerede udfordringer ved den nuværende 7-trins-skala og en række...
Søg i arkivet