For at kunne kortlægge, hvordan børn og unge med funktionsnedsættelser klarer sig i uddannelsessystemet sammenlignet med andre, giver rapporten først og fremmest et bud på, hvordan børn og unge med...
Denne rapport sammenfatter erfaringer med og resultater af det andet år af programmet skolepuljen, som havde til formål at styrke fagligt svage elever. Skolepuljen blev etableret i 2017 af den davæ...
Epinion har udarbejdet en evaluering af antimobbebestemmelserne og Den Nationale Klageinstans mod Mobning.
Rapporten er den afsluttende i en flerårig undersøgelse af uddannelsesparathedsvurderingen, som Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) igangsatte i 2014.
Rapporten ser nærmere på, om tilbageførsel af elever fra specialtilbud til almenundervisningen har en betydning for elevernes overgang til en kompetencegivende ungdomsuddannelse.
Der er fortsat et stykke vej i implementeringen af en række vigtige tiltag fra erhvervsuddannelsesreformen, viser en ny følgeforskningsrapport.
Evalueringen af rammeforsøg med fleksibel tilrettelæggelse af skoledagen er udarbejdet af Epinion for Børne- og Undervisningsministeriet. Denne evaluering undersøger implementeringen og virkningen...
Rådgivningsgruppen blev nedsat i april 2019 efter folkeskoleforligskredsen (Socialdemokratiet, Venstre, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti, Det Konservative Folkeparti og L...
I denne rapport præsenteres resultaterne af undersøgelsen, der retter blikket mod elevplaner i folkeskolen. Formålet er at tilvejebringe et videns- og analysegrundlag for Rådgivningsgruppens arbejd...
Søg i arkivet