Denne statusredegørelse er lavet i henhold til Aftale om Bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser indgået i februar 2014. Statusredegørelsen er en opfølgning på reformens målsætninger på baggru...
Kortlægning og analyse af tilsynet med frie grundskoler i Danmark – Delrapport I.
Kortlægning og analyse af tilsynet med frie grundskoler i Danmark – Delrapport II.
Ekspertgruppen ser to centrale udfordringer vedrørende elevfordeling på de gymnasiale uddannelser.
Evalueringsrapporten beskriver både virkningerne af projekt om Faglig-Pædagogisk Ledelse (FPL) og giver anbefalinger til fremtidig implementering og udbredelse af konceptet. Rapporten er udarbejde...
Rapporten beskriver et rammesættende koncept for gennemførelse af MUS og GRUS i gymnasiale uddannelser og er udarbejdet af Center for Undervisningsudvikling og Digitale medier ved Aarhus Universitet.
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (VIVE) har undersøgt betydningen og brugen af de nationale test. Styrelsen for It og Læring (STIL) under Børne- og Undervisningsministeriet ha...
På tre møder i januar 2020 har gruppens medlemmer drøftet VIVE’s og STIL’s afrapporteringer samt diskuteret anbefalinger til det fremadrettede arbejde med nationale test.
Rapporten sætter fokus på, hvordan det står til med læring, trivsel og overgang til ungdomsuddannelse blandt eleverne i specialundervisningstilbud efter folkeskolereformen.
Denne rapport undersøger udviklingen i elevernes læring og trivsel i løbet af de første 4 år efter folkeskolereformens igangsættelse.
Søg i arkivet