Denne evaluering belyser, om elever på merkantile onlineforløb på grundforløb 2 har samme grundlag for at overgå til hovedforløbet sammenlignet med elever på tilsvarende forløb med fysisk tilstedev...
Rapporten skal give viden om, i hvilket omfang SPS bidrager til, at støttemodtagerne på ungdomsuddannelserne, kan tage uddannelse på lige vilkår med andre unge.
Dette er en opsamling af de vigtigste resultater fra undersøgelsen om COVID-19 på dagtilbudsområdet.
Rapporten er udarbejdet af VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd og evaluerer rammeforsøget med prøver i innovative kompetencer.
Læs analyserapporten og forslagskataloget til "God praksis for undervisningsmiljøer på erhvervsuddannelserne".
Erfaringsopsamlingen formidler de væsentligste indsigter fra et forsøgs- og udviklingsprojekt (FoU-projekt) om fraværsarbejde på hf.
Med denne undersøgelse kortlægges udbredelse af og årsagerne til, at skoledagene er længere på nogle af landets skoler. Kortlægningen omfatter alene den almindelige skemalagte undervisning i uge 43...
Rapporten præsenterer resultaterne af en kvalitativ undersøgelse af dansk- og historielæreres brug af henholdsvis dansk litteraturs kanon og historiekanon i folkeskolen.
Regeringen foreslår 43 initiativer, der skal sikre et trygt hjem og flere rettigheder til alle børn i Danmark.
Denne analyse ser nærmere på gruppen af elever, der afslutter grundskolen uden at aflægge alle obligatoriske 9.-klasseprøver, hvilke fag eleverne ikke aflægger prøver i og hvorfor samt udfordringer...
Søg i arkivet