I denne evalueringsrapport præsenterer Rambøll Management Consulting (herefter Rambøll) evalueringen af FastholdelsesTaskforcens samlede indsats på modelskoler.
Denne evaluering belyser og vurderer, i hvilket omfang forsøgene med betinget optagelse og sommerkurser, som blev udført i 2015-2016, medvirker til at skabe en alternativ optagelsesvej for den rett...
Denne rapport af EVA viser overordnet, at der ikke er en stigning i brugen af holddannelse i folkeskolen, siden reformen trådte i kraft.
Rapporten er en del af Undervisningsministeriets evaluerings- og følgeforskningsprogram, der følger op på folkeskolereformen og dens virkninger, herunder hvilken betydning reformen har for skolebes...
Notatet præsenterer praksisnær viden om, hvad der kendetegner den pædagogiske praksis i indskolingen. Notatet er udarbejdet af Danmarks Evalueringsinstitut.
Resultater fra følgeforskningsprogrammet for folkeskolereformen.
Rapporten er afdækker effekterne af skoleledelse på implementeringen af folkeskolereformen i skolens undervisning og på elevers læring og trivsel.
En kvantitativ analyse af elevernes faglige deltagelse og interesse før og efter reformen.
I forbindelse med implementeringen af folkeskolereformen gennemførte DPU og VIA UC en undersøgelse af læringsmålstyret undervisning i dansk og matematik.
Rapporten har fokus på implementeringen og effekterne af den længere og mere varierede skoledag i folkeskolen.
Søg i arkivet